סופר פוד – מזון על

מהו סופר פוד ? ומדוע חשוב כל כך לצרוך אותו?

מזונות עיליים הם מזונות המכילים כמות גבוהה ומרוכזת של רכיב תזונה חיוניים כמו ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקלים, חומצות אמינו ועוד

סופר פוד זהו מזון מרוכז ומזין המאפשר לנו להזין את הגוף ולהטמיע בו כמות גבוהה של חומרי הזנה בכמות קטנה של מזון ובעיכול קל יחסית, בכך בעצם הוא מיטיב עם בריאותינו

מקורות הסופר פוד העיקריים הם סוגים שונים של פרות, גרגרים, זרעים, ירקות, עלים, עשבי תיבול, פטריות, אצות ואגוזים. כלומר, זהו בעיקר מזון מהצומח בריא, עשיר ומזין במיוחד ביחס לכמות צריכתו.

צריכת נכונה וקבועה של מזונות עיליים יכולה לשפר את בריאותינו , את הרגשתנו הכללית, להעלות את רמת האנרגיה שלנו ואף לטפל באתגרים בריאותיים שונים.

מערכות הגוף השונות מקבלות באהבה את רכיבי התזונה הנמצאים במזונות העיליים ומשתמשות בהם להיטיב עמן. כך למשל מערכת החיסון מתחזקת בעקבות כמות גבוהה של נוגדי חמצון המצויים בסופר פוד, מערכת כלי הדם מתחזקת ומשתפרת אף מאותם נוגדי חמצון מיוחדים. מערכת העיכול פועלת טוב יותר וכך משפרת גם את מערכת פינוי הרעלים בגופינו, רמת האנרגיה בגוף עולה בעקבות העיכול הקל ובעקבות הכמות גבוהה של הוויטמינים והמינרלים המצויים במזונות אלו.

כיוון שמזונות העל מכילים כל כך הרבה חומרים טובים ומגוונים, יש למזון זה השפעה מיטיבה על מגוון מאד מאד רחב של אתגרי בריאות ושיפור תהליכי כימיים וביולוגיים בגופינו המתרחשים בכל מערכות הגוף השונות: איזון הסוכר בדם, שמירה על בריאות הלב וכלי הדם, שמירה על משקל תקין, טיפול בדלקות למיניהן, שיפור תפקוד המוח ומערכת העצבים ועוד.

צריכת סופרפוד מתאימה במיוחד למבקשים לקיים אורח חיים בריא יותר ושאין ברשותם די זמן התעסקות בהכנת מזון בריא, טבעי, טרי ושאינו מעובד.
לרוב, נשלב את מזונות העל בשייקים קלי ומהירי הכנה, מה שמאפשר הזנת הגוף בדרך קלה לצריכה ולעיכול וגם די טעימה.
כמובן שאם במהלך היום מתאפשר המשך צריכת מזונות על נוספים, כמו למשל בסלט ירקות עשיר ליד תבשיל קטניות ודגן מלא / דייסת סופר פוד עשירה – הרי זה משובח.

דוגמאות לסופר פוד  – מזונות עיליים:

פירות, תותים וגרגרי יער למיניהם – אוכמניות, גו’ג’י ברי, מאקי ברי, פטל, ארוניה וכדומה

זרעים ואגוזים – קקאו, זרעי צ’יאה, זרעי המפ, אגוזים, קוקוס וכדומה

עלים ירוקים  – עלי קייל, תרד, מנגולד, מורינגה ,עשב חיטה ושעורה ועוד

אצות – ספירולינה, אצה כחולה ירוקה, אצת וואקאמה, קומבו, נורי ועוד

נבטים – נבטי ברוקולי, נבטי חמנייה, נבטי צנונית ועוד

שורשים ועשבי תיבול – מאקה, כורוכם, טימין , ג’ינג’ר, קינמון , ציפורן ועוד

כמו בכל דבר, גם כאן חשוב האיזון וחשובה צריכה נבונה של מזונות העל. הגיוון חשוב לא פחות.

לסופר בריאות!