שיטות אלטרנטיביות ללא ריטלין לטיפול בהפרעות קשב וריכוז

בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במספר הילדים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז. הורים רבים דואגים לילדיהם המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז ומעוניינים להעניק להם טיפול איכותי ומקצועי. עם זאת, בגלל ההיצע הרב של הטיפולים הקיימים, ההורים מתבלבלים ולא יודעים להחליט איזה טיפול מתאים לילד, ורבים מחפשים שיטות אלטרנטיביות כחלופה לטיפול באמצעות ריטלין ותרופות כימיות דומות.

מדוע הורים רבים מעדיפים טיפול אלטרנטיבי על פני ריטלין ודומיו?

ריטלין נחשב לתרופה המוכרת ביותר לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, השם המלא של התרופה הוא מתילפנידאט, תרופה ששווקה במקור במטרה לשפר את מצב הרוח של המטופל ולשיפור החיוניות שלו. לאחר שהתגלה כי ריטלין מסייע בסימפטומים של הפרעות מסוג קשב וריכוז החל שיווק מסחרי של התרופה בכל העולם.

עם זאת, ריטלין מטפל רק בתסמיני הפרעת קשב וריכוז ולא בבעיה עצמה, לכן במקרים מסוימים המטופל נאלץ לקחת את התרופה כל חייו. לריטלין יש תופעות לוואי רבות, ביניהן חוסר תיאבון, בחילות, קושי להירדם בלילה, כאבי בyן, כאבי ראש, עצבנות יתר ודפיקות לב מואצות. לכן, אין זה פלא כי רבים מההורים מחפשים שיטות אלטרנטיביות, ולשמחתם יש לא מעט אפשרויות.

תזונה נכונה ובריאה

בחנויות טבע וברשתות הפארם ניתן למצוא שלל מוצרים, תוספי תזונה ותכשירים המבטיחים שיפור משמעותי והקלה בתופעות הנלוות של קשב וריכוז. יעילותם של חלק מהתכשירים השונים אינה מוכחת באמצעות מחקרים, אך יש תרופות ותוספי תזונה ללא מרשם המגובים במחקר מדעי ועשויים במקרים מסוימים להקל על התסמינים.

כדאי לדעת כי תזונה נכונה ועשירה בוויטמינים ובחומצות שומן מעודדת פעילות תקינה של המוח והמערכת החיסונית, ויש הקלה בתסמיני הפרעות קשה וריכוז, במיוחד אם מקפידים על תזונה ללא סוכר ומדי פעם מבצעים ניקוי רעלים. כמו כן, מומלץ להקפיד על תזונה טבעונית עם מזון שאינו מבושל כדי לשפר את מצבו של המטופל ולסייע לו בחייו.

נוירו-פידבק

שיטת אימון ממוחשב נועדה לאמן אזורים במוח שאינם פועלים כיאות, באמצעות מיפוי הפעילות המוחית על ידי הצמדת אלקטרודות ניתן להתאים טיפול לילדים, לבני נוער ולמבוגרים ולסייע להם לשפר הישגים בלימודים, להתרכז, ללמוד ולפתח קשרים חברתיים – ללא צורך לקחת ריטלין.

טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי מקצועי מעניק לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז ארגז כלים יעיל ושימושי. יש שיטות שונות בעולם הפסיכולוגיה המיועדות לסובלים מהפרעות קשב ריכוז, מקצועיות הפסיכולוג היא קריטית להצלחת הטיפול. במקרים מסוימים כדאי לשלב גם אימון אישי כדי לסייע למטופל.

טיפול אלטרנטיבי משלים

עולם הרפואה האלטרנטיבית מציע שלל שיטות וכלים כדי לסייע לסובלים מהפרעות קשב וריכוז, למשל דיקור, עיסוי, שיאצו ועוד. עיסוי בשילוב שמנים משפר את תפקוד האדם הסובל מהפרעות קשב וריכוז, לרבות שיפור בכושר הריכוז והלמידה.

כדאי גם לערוך לפחות 2-3 אימונים ספורטיביים מדי שבוע כדי לשפר את תפקוד המוח, להפחית לחץ ומתח נפשי ולשפר את יכולת הריכוז.  

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️