הקשר בין פוריות לתזונה ולטיפולים הוליסטיים

בעשורים האחרונים נשים רבות בעולם המערבי מתקשות להרות, לכן עוד ועוד נשים פונות לטיפולי פוריות. כיום, המגמה היא להציע לנשים הזקוקות לטיפולי פוריות לשלב בין טיפולי הרפואה המערבית לבין טיפולים הלקוחים מעולם הרפואה המשלימה וההוליסטית, ומחקרים רבים שנערכו בנושא גילו כי קיים קשר ישיר בין הצלחת טיפולי הפוריות לבין מצבה הנפשי והרגשי של האם המיועדת, התזונה שלה ואורח חייה.

כל מומחה לאי פוריות יכול להעיד מניסיונו המקצועי כי ניסיונות להרות תחת לחץ ומתח נפשי גורמים בדרך כלל לסבל רב לאישה ולאי הצלחה בניסיונותיה. לכן, כיום הגישה היא להתחיל בשינוי תזונתי בשילוב טיפולים הוליסטיים, בעיקר מעולם הרפואה הסינית, על מנת להכין את גופה ונפשה של האישה לקראת טיפולי הפוריות.

מספר הזוגות הפונים לטיפולי פוריות ממשיך לעלות

כאמור, אורח החיים בעולם המערבי מאופיין בלחץ רב ובמתח נפשי עצום, הוא גם מאופיין בתזונה לקויה ובהרגלים בעייתיים כמו עישון, צריכת אלכוהול בכמות גדולה, חוסר בפעילות גופנית ושעות ארוכות מול המסכים. מאחר ונשים העוברות טיפולי פוריות נמצאות גם כך במצב נפשי עדין ורגיש, הן אינן מסוגלות רגשית להתמודד עם דיאטה או שינויים באורח החיים, לכן אנשי המקצועי ממליצים להן להתחיל בטיפולים הוליסטיים לפחות 3 או 4 חודשים לפני תחילת טיפולי הפוריות.

אגב, גם לגברים נהוג להמליץ על שינוי תזונתי כדי לשפר את איכות וכמות הזרע, ולהפחית לחצים ומתחים נפשיים במטרה להגביר את הפריון וכדי לתמוך באישה טוב יותר.

שיפור משמעותי בסיכויי הקליטה

מחקר גדול ומעמיק שנערך לאחרונה בארצות הברית ובאירופה גילה כי הטיפולים מעולם הרפואה המשלימה הם יעילים במיוחד עבור נשים המטופלות בהפריה חוץ גופנית. אחד המחקרים מצביע כי הסיכויים לקליטה בטיפולי ההפריה החוץ גופנית הם כמעט כפולים בהשוואה לנשים מקבוצת הביקורת שלא עברו טיפולים משלימים.

גם בישראל, המומחים ממליצים לנשים (וגם לגברים) כיום להתחיל בטיפולים משלימים כמה חודשים לפני טיפולי הפוריות, להרבות במנוחה, בטיולים מרגיעים בחיק הטבע ולהקפיד על תזונה נכונה, כדי לשפר משמעותית את הצלחת הטיפולים במרפאה, וכדי להתמודד טוב יותר עם הלחץ והמתח הנלווה לתקופת טיפולי הפוריות.

אבחון ופתרון בעיות אי פוריות

כיום, יש למומחים לבעיות אי פריון מגוון כלים מקצועיים ושיטות טיפול יעילות ואפקטיביות לפתרון בעיות אי פוריות. כך לדוגמה, יש קשר בין אנדומטריוזיס ופוריות, לא מעט נשים מאובחנות במרפאה המקצועית כסובלות מאנדומטריוזיס, ובמרפאת מומחים לרוב ימליצו לאחר אבחון הבעיה על טיפול רב תחומי המשלב שינוי תזונתי, תרופות, טיפול הורמונלי, ובמקרים מסוימים גם על ניתוח, כדי לסייע לאישה לשפר את איכות חייה ולהגדיל את הסיכוי לפתרון בעיית האי פוריות.

יש טיפולים משלימים שכדאי לכל הנשים לעבור לפני טיפולי הפוריות, ולעתים גם במהלך הטיפולים, ביניהם דיקור סיני, טכניקות שונות של עיסוי ומגע, צמחי מרפא וכמובן גם שינוי תזונתי וירידה במשקל בהתאם לצורך.

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️