סגולותיו של המיץ הירוק

כל בוגר 'אלומות' מכיר את המיץ הירוק שלנו
נשמח להזכיר לכם למה הוא כל כך בריא ואולי אפילו נצליח לגרום לכם לשתות כזה גם בבית

המיץ הירוק הוא בעצם הדרך הכי יעילה לקבל מקסימום רכיבי תזונה חיוניים במינימום מאמץ (של מערכת העיכול)

אין בו סיבים – ולכן למערכת העיכול נשאר רק לספוג נוזלים טהורים , ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד.

ההמתקה במיץ היא מינימאלית – ולכן הערך הקלורי והאינדקס הגליקמי נמוכים מאד. ממתיקים עם מעט מיץ תפוח / גזר / אגס.

הוא עשיר מאד בכלורופיל – הפיגמנט הירוק של הצמחים הירוקים – מתכונותיו של הכלורופיל:

  • נוגד חמצון – ומכאן אנטי אייג'ינג ואנטי סרטני
  • מעלה רמות המוגלובין ובונה דם – ולכן גם מעלה רמות אנרגיה בגוף
  • מסייע בריפוי פצעים ונגעים בעור
  • מטהר את הגוף מרעלים ומנטרל ריחות גוף חזקים
  • מאזן תשוקה לסוכר ופחמימות

מדי פעם מומלץ לתת לגוף לנוח ממלאכת העיכול בכדי שיוכל לפנות אנרגיה לניקוי הגוף.
במצב כזה המיץ הירוק חשוב מאד, הוא יספק אנרגיה, ויטמינים ומינרלים שישפרו את תהליך הניקוי וימנעו מצב של חסרים תזונתיים.
הכי מומלץ- להמשיך את הצום של שנת הלילה ובמקום ארוחת בוקר לשתות מיץ ירוק – מומלץ פעם בשבוע ולמתקדמים – אפשר יותר.

אז ממה מכינים את המיץ?
מלפפונים/ זוקיני ירוק – שיתנו את רוב נפח הנוזלים
עלים ירוקים כהים – תרד, קייל, מנגולד, וגם חסה , סלרי וכל ירק או עלה ירוק אחרים שמתחשק לכם כולל נבטים, ברוקולי, בוק צ'וי ועוד
המתקה – לא הכרחית אבל חשובה למתחילים – סוחטים גם תפוח/ גזר/ אגס

תוספות איכותיות:
ג'ינג'ר
כורכום
לימון
סלק אדום

יחס מומלץ בין ירוק למתוק : 80% ירוק 20% מתוק