כדאי לכם לשתות את זה!

איך למקסם את היתרונות הבריאותיים של שייקים?

הירקות הירוקים הם אחד המזונות הבריאים ביותר על פני כדור הארץ והדרך וכדאי לנו לצרוך אותם והרבה. אז מה הדרך הטובה ביותר? 

“אני זוכר את הפעם הראשונה שלגמתי שייק ירוק. הייתי במישיגן, הרצאתי בכנס בהנחיית זוג רופאים יקרים לליבי. הם ספרו לי שהם שותים ‘סלטים מעורבבים’ לארוחת הבוקר. מבחינה אינטלקטואלית אהבתי את הרעיון. הירוקים בצורה נוזלית נוחה? דמיינתי את עצמי שותה סלט בדרכי לעבודה מדי יום. אבל אז טעמתי. הרגשתי כאילו אני שותה מדשאה של מישהו”.*ד”ר מייק גרגר 

בחווה אנו מכינים מדי יום את השייק הירוק לאורחים אשר מתארחים בחווה. נכון, בהתחלה זה קצת שונה אבל מהר מאוד מתרגלים ומבינים כמה זה שווה. רבים מצוות החווה מכינים את השייק בבוקר על בסיס טבעי וכמה מאיתנו גם נותנים לילדים לשתות מדי בוקר. 

ייתכן ותצטרכו להרגיל את עצמכם לאט לאט לטעם עד שתוכלו ליהנות ממנו. ניתן להתחיל בשייק פירות דוגמת בננה קפואה, אוכמניות ולהוסיף קצת ירוק..
אנו ממליצים להוסיף קומץ של תרד, בקושי תבחינו בטעם, ועם הזמן תוסיפו עוד ועוד ירקות, בלוטות הטעם יסתגלו. 

איזה superfood כדאי לשלב בתוך השייקים שלי?

 זרעי פשתן: הכניסו אותם לתפריט היומי שלכם.  יש להם איכויות שהופכים אותם לתוספת נהדרת. כף זרעי פשתן לתוך הבלנדר יהפוך את השייק למילקשייק סמיך.  מחקרים מוכיחים כי זרעי פשתן מצוינים גם בכדי לדכא באופן משמעותי את התיאבון ואת צריכת הקלוריות.

 דרך נוספת כדי להגביר את כמות נוגדי חמצון של הסמודיי היא להוסיף כפית או כף של עמלה, דומדמניות הודיות מיובשות.

שני דברים שכדאי לזכור בנושא שייקים:

הראשון הוא מהירות הצריכה – הוכח כי אפשר לשתות פירות וירקות בצורה חלקה (שתי כוסות לדקה), וזה מהיר פי עשר מאכילתם בצורה מוצקה. מכיוון שהקלוריות הנוזליות נצרכות במהירות, אתם לא רוצים לערער את הגוף ומומלץ לווסת את צריכת המזון, אז לגמוע  ל א ט   ל א ט.. כך גם המוח וגם והגוף שלנו יהיו מסונכרנים עם תחושת השובע.

והשני הוא האמייל שלנו (השכבה החיצונית הדקה שמכסה את השן)

חשוב לזכור שאם מוסיפים לימון, פירות או ירקות חומציים אחרים  לסמודי, אמייל השיניים עשוי להתרכך באופן זמני. כדאי ליהנות ממשקה בצורה חכמה, שתו דרך קש, הימנעו  מלהותיר הסמודי החלקלק בפה, ושטיפה עם מים עשויה לסייע בהפחתת שחיקת אמייל השן. 

חלק מהמידע נתמך במחקרים אותם מציג מצורה מדויקת וחכמה ד”ר מייקל גרגר

אז קדימה, הוציאו את הבלנדר ושמרו על הבריאות. 

Michael Greger, M.D. FACLM
Founder, NutritionFacts.org