14 טיפים לחופשה בריאה!

שם המחבר: שירלי קמינגס

החגים בפתח וראש השנה הוא זמן טוב לחשבון נפש והתכווננות למה אנחנו רוצים לשפר בחיינו מבחינת אורח חיים בפרט ובחירות טובות ונכונות עבורנו בכלל.

כיום ידוע כי בשינוי אורח חיים עלינו ראשית לשנות הרגלים בסיסיים וכשמתחילים להרגיש בחיוניות המתפרצת, שמחת הלב וחדות המחשבה, מבינים כי זו הדרך היחידה לחיים בריאים ומאושרים באמת.

אלה מאתנו שבוחרים לשמור על אורח חיים בריא מודעים לכך כי בחופשה גם התזונה יוצאת מהשגרה, למשל בחו”ל המזון שונה ממה שאנחנו מכירים ובמלון הכול כלול, אז כיצד בכל זאת שומרים על תזונה בריאה בחופשה?

  1. בסדר גמור ואף מומלץ מדי פעם לצאת מהשגרה ולנסות מאכלים חדשים שבדרך כלל אנחנו לא אוכלים ביומיום, מילות הקסם הן: איזון ומתינות. היציאה מהשגרה היא כלי נהדר להתבוננות על הקשר בין אוכל ,הגוף הפיזי וההרגשה המנטאלית.
  2. זכרו כי הנכם בחופשה וכיאה לחופשה יש לעבור לקצב רגוע יותר, ליהנות מהארוחה, לאכול לאט, להרגיש כל טעם ולא לבחור בשיטת “אכול כפי יכולתך”.
  3. זכרו כי תמיד יש מחר, לא הכול חייבים לאכול היום.
  4. התחילו ארוחה בסלט ירקות מגוון ורק אחר כך התפנו למנה העיקרית.
  5. השתדלו ליזום פעילויות שגורמות לכם להניע את הגוף בחופשה כמו: טיול ברגל, ריקוד, שחייה.
  6. הקפידו על שתיית מים, לפעמים מנגנון הרעב והשובע מתבלבלים אחד עם השני. המדד לשתייה מספקת הוא צבע השתן, שבמצב מאוזן עליו להיות שקוף.
  7. כאשר אתם מזמינים ארוחה בחוץ שאלו מה מכיל הרוטב, אם בחרתם בסלט כדאי שיביאו לכם אותו נטול תיבול ומלווה בשמן זית, לימון ומלח בצד.
  8. הימנעו ממזון מטוגן.
  9. הזמנתם קינוח? תמיד כדאי לחלוק אותו. זכרו את המשפט: Sharing is caring
  1. כתבו לכם מה מעניין אתכם בחופשה מלבד אוכל והתחילו לעשות, זכרו שאמנם אוכל הוא הנאה אך יש הנאות רבות ומגוונות בחיים.
  2. השתדלו לשמור על מסגרת זמן פחות או יותר על ידי אכילת ארוחות בשעות מסודרות ולסיים לאכול בשעה סבירה בערב, נניח עד 21:00.
  3. במידת הצורך קחו אתכם ארוחות ביניים בריאות כמו ירקות, פירות, אגוזים ושקדים.
  4. היום קיימת יותר מודעות לבריאות ולכן אפשר למצוא אפשרויות בריאות יותר כמעט בכל מסעדה, בחרו יותר באפשרויות אלו עם חריגה קלה המאפיינת את היציאה משגרה.
  5. שנו היטב, שינה בריאה לנו בכל כך הרבה מובנים והרי מנוחה היא חלק מחופשה!
    הכי חשוב תיהנו, נוחו. פעמים רבות רק השלווה עצמה עוזרת לירידה או שמירה על המשקל!

שתהיה חופשה נהדרת, חגים שמחים ושנה שכולה בריאות, שמחה ואהבה,
שירלי קמינגס/תזונאית, מרצה ומומחית בתחום ניקוי הגוף מרעלים.