טיפים לאורח חיים בריא בגיל הזהב

לאורך כל חיינו אנו מנסים לקיים אורח חיים בריא. אבל למה ה חשוב כל כך דווקא בגיל הזהב וכיצד ניתן לעשות זאת? על זאת ועוד נענה בהמשך מאמרנו זה!

החיים בגיל הזהב

כשאנו מגיעים לגיל הזהב אנו מתחילים להרגיש, שהגוף כבר לא כשהיה בגיל הנעורים. האיברים הפנימיים כבר לא מתפקדים כמו פעם וגם השרירים כבר אינם חזקים כשהיו ואז יש תחושת עייפות כללית וכמובן גם עייפות של הגוף. לדוגמה, נפילה בגיל 5 אינה גורמת לאותם נזקים כמו בגיל 75 וגם ההחלמה אינה אותו הדבר בשני הגילאים. גם היכולת לרוץ ולקפוץ אינה זהה וכדי לשמור על מקסימום היכולת האפשרית, חשוב לשמור על אורח חיים בריא ומותאם לגיל וליכולות של כל אדם בפני עצמו.

לשמר מצב

כאמור, השרירים שלנו הולכים ונחלשים ברבות השנים וכך גם לגבי העצמות שלנו. היות שכך, אם אנו רוצים לשמור על היכולת לנוע, ולו בשביל הפעולות הפשוטות ביותר כדוגמת ישבה, עמידה והליכה, עלינו לשמר את מצב השרירים והשלד ככל יכולתנו והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי פעילות גופנית קבועה. הכוונה איננה לריצת מרתונים וכדומה, אלא להליכות, מתיחות, התעמלות אירובית ואנאירובית מותאמת וכו’.

עזרה חיצונית

מעבר למה שאנו יכולים לעשות בעצמנו, חשוב להשקיע בגב שלנו גם באמצעים נוספים. לדוגמה, מומלץ להשקיע בעיסוי מקצועי אחת לתקופה, במהלכו ניתן להרגיע הן את הגב והן את הנפש בו זמנית, לישון במיטה איכותית כדוגמת מיטות מתכווננות, להשתתף בסדנאות שונות, בהן תוכלו ללמוד כיצד לשמור על גופכם טוב יותר וכמובן, לשמור על פעילות גופנית מותאמת לגיל, לצרכים וליכולות שלכם ושל הגוף שלכם.

שחייה

השחייה מקבלת מקום של כבוד בכל הנוגע לפעילות גופנית לגיל הזהב וזאת, משום שהשחייה היא פעילות מהנה ולכן גורמת לרצון לעשות אותה וכמו כן, היא גם מאפשרת למי ששריריו אינם חזקים לבצע אותה. למעשה, ידוע שהשחייה בריאה מאוד לשרירי הגב וידוע גם, שטיפולים במים נחשבים ליעילים מאוד בתחומים רבים, הן פיסיולוגיים והן רגשיים. את השחייה ניתן לעשות לבד וניתן לעשות בקבוצה וכמובן, ניתן גם לעשות זאת בעזרת מאמן אישי או קבוצתי.

מן החוץ פנימה

חלק חשוב מאוד בשמירה על אורח חיים בריא הוא כל הנוגע לתזונה שלנו. לאורך חיינו אנו נוטים לאכול בעיקר את מה שטעים ופחות את מה שבריא וחשוב לגוף וגם אם זה לא מורגש בגילאים המבוגרים. לכן חשוב, בכל גיל, להיעזר בתזונאית מומחית לגיל ולצרכים התזונאים שלכם ולבנות ביחד תפריט מותאם ומגוון וכזה שאתם מסוגלים לעמוד בו לאורך זמן. כמו כן, מומלץ לעשות ניקוי רעלים, שניתן לעשות בדרכים שונות, וכך לנקות את הגוף מכל מה שמזיק לו ולייצר הרגלי אכילה בריאים יותר בשביל ההמשך.

 

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️