חג הביכורים – חג הפירות!

חג השבועות בפתח ואצל רובינו מתרוצצים בראש מחשבות ומתכונים על הכנת ארוחות חלביות, ועוגות גבינה.
קיימים מספר טעמים במקורות לאכילת מוצרי חלב בשבועות , אך בל נשכח שחג השבועות הוא גם חג הביכורים – בחג השבועות נהוג היה להעלות ביכורי פירות משבעת המינים אל הכהנים בירושלים בתקופה שבין חג השבועות (הקציר) לחג סוכות (האסיף)

אז מטעמי בריאות נתייחס הפעם אל חג השבועות כחג הפירות! וזו היא הזדמנות נהדרת לחגוג את מעדני הטבע הכל כך בריאים, טעימים ומזינים ולהכיר ביתרונותיהם הבריאותיים.

מה הם יתרונותיהם הבריאותיים של הפירות הטריים?

מחקרים רבים תומכים בעובדה שהפירות הם חשובים מאד לבריאותנו בצריכה יום-יומית. הם נקשרים למניעת שורה של מחלות נפוצות בניהן מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, שבץ מוחי, סוגי סרטן, תהליכי הזדקנות, מחלות דלקתיות ועוד

מה שהופך אותם לבריאים כל כך הנה העבודה שהם עשירים בוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון.

כל דבר – במידה

הפירות מכילים כמות גבוהה יחסית של סוכר, כמות סוכר הפירות (פרוקטוז) הממוצעת בפרי בינוני הנה כ- 2 כפיות ופרי גדול יותר יכולה כמות הסוכר להגיע ל כ- 4 כפיות.
למרות שהפירות מכילים המון רכיבי תזונה חיוניים, יש לזכור תמיד את כמות הסוכר הגבוהה ולהגביל את צריכתם. צריכת כמות גבוהה של פרוקטוז (סוכר הפירות) תגרום לעלייה בטריגליצרידים (שומני הדם) ואלה, כאשר הם ברמת גבוהה בדם יגרמו להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

חשוב עוד לדעת כי נוכחות הסיבים התזונתיים בפרי תורמת לעליה והטמעה מתונה יותר של רמות הסוכר בדם ולכן מיצי פירות סחוטים (ללא הסיבים) הם פחות בריאים, מה גם שנדרשת כמות גדולה של פירות להכנת כוס אחת של משקה.

אם כן, כמה פירות טריים מומלץ לאכול ביום?

בהתאם לכך שהפירות הם בריאים מאד מצד אחד אך מכילים כמות גבוהה של סוכר (פרוקטוזה) מצד שני, ישנה המלצה להגביל את הצריכה ל כ – 3 פירות ביום לאדם בריא.
לסובלים מבעיות מטבוליות כמו סוכרת, טריגליצרידים גבוהים, כבד שומני ועודף משקל – חשוב להתייעץ עם מטפל בתזונה להתאמת כמות צריכת הפירות וסוגיהם באופן אינדיבידואלי.

איך ומתי מומלץ לצרוך פירות טריים?

על מנת ליהנות מכל יתרונותיהם התזונתיים ומעיכול נכון ואפקטיבי, חשוב להכיר מספר כללים שכדאי לשמור עליהם כאשר אוכלים פירות:

  1. על קיבה ריקה – אכילת פירות כאשר הקיבה ריקה ממזון אחר היא האכילה הנכונה. העיכול יהיה אופטימלי וקל וגם ספיגת הנוטריינטים שבפרי תהיה מעולה. באופן הזה יימנעו חומציות בקיבה ותחושת אי נוחות במערכת העיכול כמו נפיחות למשל. מכאן, מומלץ לאכול פירות כארוחת בוקר או כארוחת ערב מוקדמת. זמן עיכול רוב הפירות הנו כחצי שעה.

 

  1. שילוב נכון – פירות מתוקים ופירות חמוצים אינם מתעכלים טוב יחד עקב ההבדל בריכוז הסוכר בכל פרי. שילוב זה יוצר תסיסה וחומציות במערכת העיכול הגורמות לתחושת אי נוחות, צרבות ונפיחות. דוגמא לפירות מתוקים – בננה , תאנה, אפרסמון, תמר… חמוצים – פירות הדר, אננס, קיווי , תות… אבטיח ומלון, בגלל תכולת נוזלים גבוהה מאד, מומלץ לאכול כל אחד בנפרד. פרי עם תכולת מים כה גבוה זקוק לעיכול ספציפי ומותאם.
    פירות משתלבים נהדר עם עלים ירוקים כמו חסה, תרד, מנגולד, קייל ועוד השילוב הזה יוריד את הערך הגליקמי של הפרי ויגרום לעליה מתונה יותר ברמת הסוכר בדם- גם לסוכרתיים. מומלץ לשלב בסלטים ובשייקים ירוקים.

 

  1. פירות בשלים ועונתיים – פרי בשל בעונתו הוא הפרי האיכותי ביותר. הוא נקטף בזמן בו הוא צריך להיות בשל וללא התערבות מלאכותית של הבחלה, קירור, ציפויי דונג וכדומה, פרי בשל בעונתו מכיל את כל רכיבי התזונה החיוניים שלו, הוא מזין, טעים ומתעכל היטב.

 

  1. פירות נקיים – חשוב להקפיד לשטוף היטב את הפירות לפני אכילתם ואף לצרוך במידת האפשר פירות אורגנים, כך נוכל ליהנות גם בקליפתם של הפירות שעשירה אף היא בנוטריינטים חשובים וסיבים תזונתיים ונמנע מלהכניס לגוף חומרי ריסוס והדברה שעלולים לסכן את בריאותינו.

אז עכשיו, אחרי שאתם יודעים כמה, כיצד ואיך לאכול פירות, שלבו אותם בתפריט היומי שלכם ותחגגו את ערכם התזונתי ואת טעמם הנפלא למען בריאות טבעית מיטבית!

חג ביכורים פירותי ושמח!

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️