דיאטת ניקוי רעלים לחולי סוכרת מסוג 2

דיאטת ניקוי רעלים כשיש סכרת?

מאת: קארונה ירון

האביב מעבר לפינה, הטבע מתחדש וסדנאות ניקוי הגוף מרעלים פורחות.

לחולי סוכרת סוג 2, נמליץ על ניקוי רעלים אחת לחצי שנה אך נגביל את הניקוי לתהליך ללא צום מיצים.

מחלת הסוכרת מסוג 2 מאופיינת בכך שהקולטנים לאינסולין בדופן התאים לא קולטים אינסולין. אינסולין הוא שפותח את תעלות הסוכר דרכן נכנס הסוכר מהדם אל תוך התא. כשהתא מתנגד לאינסולין, הסוכר מצטבר בדם. מה הגוף עושה עם מצבורי הסוכר שבדם? בונה טריגליצרידים וכך מצטברים להם גם סוכרים וגם שומנים.

מחלת הסוכרת 2 היא מחלה של תנגודת התאים לאינסולין ולתנגודת הזו שלוש תאוריות:

  • תיאוריה אחת טוענת שקיימים עודף סוכרים.
  • תיאוריה שנייה טוענת שקיימים עודף שומנים.
  • תיאוריה שלישית טוענת שקיימים עודף רעלים.

בכל מקרה, ניקוי גוף מנקז עודפים של סוכרים, רעלים ושומנים אל מחוץ לגוף. זהו תהליך חשוב ביותר בתוך תוכנית שלמה וכוללת לריפוי מסכרת 2. אבל חשוב לדעת איך לבנות תפריט ניקוי נכון כדי שתהליך הניקוי והפינוי לא יוביל למצב של היפוגליקמיה כמו כן, מומלץ לנטר את ערכי הדם לפחות פעמיים ביום – עם הקימה ולפני השינה.

תפריט ניקוי עבור סוכרתיים יכלול:

תפריט חלבונים ושומנים ללא פחמימה. תפריט זה נקרא תפריט קטוגני על שם גופי הקטו, מתוצרי פירוק השומן, שנמצאים בדם כאשר מרבים בתפריט זה. בתפריט הקטוגני 75% מהקלוריות הוא שומן, 20% חלבון ורק 5% פחמימה. בתזונה כזו הגוף מייצר גלוקוז לאנרגיה התוך תאית משומן. הגוף מוריד רמות סוכר, מפחית משקל גוף ומפחית ממאירות, מאחר ותאי סרטן משגשגים בנוכחות סוכר. יש לתפריט זה גרסה טבעונית (אן וויגמור) וגרסה קרניבורית (פליאו) וניתן למצוא מקום מתון ביניהן. יש להרבות בירקות חיים ומבושלים, ולהימנע לחלוטין ממזון מתועש.

כחלק מהתפריט נמליץ על ירק מבושל, הדרך הטובה ביותר לשמור על הוויטמינים והמינרלים של הירקות (בבישול) היא דרך אידוי, לסוכרתיים נמליץ להרבות באידוי ירקות כגון: שומר, אספרגוס, ארטישוק ירושלמי וסלרי, אשר נחשבים פרה-ביוטיים

פרה ביוטיקה היא מרכיב חשוב מאחר ותורמת למצע הגידול של החיידקים במעיים, ולהם חלק עיקרי בפירוק הסוכר מהתזונה. במקביל נמליץ על צריכת מזונות פרוביוטים כגון כרוב כבוש ביתי. לנוחותכם,  הנה מתכון לכרוב ביתי:

כרוב כבוש פרוביוטי – מתכון

  • חותכים לרצועות לקערה.
  • על כל קילו כרוב מוסיפים כף מלח הימלאיה גס.
  • ללוש היטב את הכרוב עם המלח ולהשאיר לעמוד על השיש לפחות שעה.
  • מכניסים לצנצנת ומוסיפים תבלינים – עלי דפנה/ זרעי כוסברה/ זרעי קימל/ פלפל אנגלי
  • דוחסים את הכרוב בצנצנת כך שהנוזלים יכסו את החלק העליון של הכרוב
  • סוגרים לפחות לשבוע מחוץ למקרר לתסיסה (מקום חשוך)
  • לאחר שבוע הכרוב מוכן, ניתן להעביר לכלי אחסון למקרר

דיאטת ניקוי רעלים באופן כללי

פינוי רעלים בגוף קורה כל הזמן ובעזרת מערכות שונות בגוף כגון: כבד, כליות ומערכת שתן, לימפה, ריאות ועור. אצלנו רובנו, במהלך היום מערכות הפינוי עובדות לאט יותר ודווקא בלילה כשאנחנו ישנים מערכות הפינוי מתפקדות בצורה יעילה יותר. אצל עובדי משמרות לילה, אנשים שאוכלים עד שעה מאוחרת או באמצע הלילה, אנשים שלא ישנים טובים ולא נכנסים לרצף שינה איכותית – מערכות הפינוי יעבדו בצורה איטית ולא איכותית.

בשילוב אורח חיים עמוס, לחוץ הכולל תזונה מתועשת ומלאת סוכרים הגוף נכנס למצב של עומס רעלים ומערכות הפינוי בגוף לא עומדות בעומס. לכן נמליץ אחת לכמה חודשים לעצור ולהבין איך ומה כדי לשלב בתזונה ובחיים על מנת לעזור למערכות הפינוי לעבוד היטב מידי יום.

טיפים ראשונים מאיתנו: לעיסה נכונה, סיום ארוחות עד 19:00 וכניסה לצום מים וחליטות עד הבוקר (אצל סכרתיים הדבר שונה מאחד לשני), שתיית מים במהלך היום ושינה איכותית.

 

תפריט ניקוי רעלים לסכרתיים:

בוקר: ליטר סמודי ירוק: חופן עלי תרד,חסה, מנגולד, פטרוזיליה, נבטי ברוקולי ומקל סלרי + 2 תפוחים.

צהריים: תבשיל עדשים שחורות עם קישוא + סלט ישראלי קצוץ + סלט שורשים + טחינה וכרוב כבוש ביתי.

ערב: סלט גינה טרי + טורטיית כוסמת (הכנה ביתית קלה) עם ממרחי שקדים/ אגוזים/פסטו  + מרק ירקות ירוקים (קישוא, ברוקולי, בצל, כרוב).

  • ניתן לסיים את היום עם מעט שקדים ותפוח או מלפפון טרי
  • בימי הניקוי יש למדוד את ערכי הסוכר מידי ערב לפני השינה!

 

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️