שיר הלל לנבטים

החורף מתקרב ומה מתאים יותר לימים אלו, מאשר תזונה עשירה בסלטים מירקות טרייים בשילוב נבטים, המספקים לנו ויטמינים, מינרלים ומגבירים את כוח החיים?

הנבטים הם זרעים או גרעינים שהוציאו שורש, גבעול או עלה. בתהליך ההנבטה הזרע מתעורר מתרדמתו כשהוא בא במגע עם מים ואז שיר הלל לנבטיםמשתחררים מעכבי האנזימים שבתוך הזרע ואנו מקבלים צמחים צעירים המכילים את הערכים התזונתיים הגבוהים והמשובחים ביותר.
מלבד היותם טעימים, לנבטים תרומה רבה וחשובה לבריאותנו.

ההנבטה מעוררת בזרע שפע של אנזימים החיוניים לתאי הגוף, המועילים בבניית רקמות שריר, בתפקוד הבלוטות ומערכת העיכול. בתהליך הנביטה החלבון שבזרע מתפרק וקל יותר לעיכול ואנו מקבלים אנרגיה זמינה באיכות גבוהה.
הנבטים מחזקים את המערכת החיסונית ומעודדים את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף. תהליך הנביטה מגדיל פי ארבעה עד עשרה את כמות הויטמינים – A ,E ,B ו- C .
צריכה של אנזימים ממזון חי משפרת את תפקוד הגוף, מונעת תהליכי חמצון, משפרת את הנשימה התאית, עוזרת לפעילות שריר הלב וממזערת תהליכי קרינה.

לנבטים מגוון גדול של טעמים, אפשר לגדל אותם בקלות רבה ורצוי להתנסות ולצרוך סוגים שונים:
נבטי אלפלפא
עשירים מאוד בסידן ובזרחן ומומלצים לסובלים מבעיות בעצמות כמו שברים, נקעים, אוסטיאופורוזיס ומבעיות של קרישת דם.
נבטי האלפלפא תורמים להורדת רמת השומנים בדם, להורדת הכולסטרול הרע ולהעלאת הכולסטרול הטוב. מכילים כלורופיל, חלבון, סיבים וויטמינים נוגדי סרטן.

נבטי ברוקולי
עשירים בנוגדי חמצון וברכיבים אנטי סרטניים ומזרזים סילוק רעלים מהגוף. מומלצים לטיפול בסרטן, לחץ דם, מחלות לב וריפוי כיב כיבה.

נבטי החמניות
מכילים חומצות שומן הכרחיות מסוג אומגה 6 ועשירים בוויטמינים E ,D קומפלקס B, חומצה פולית וחומצה פנטוטנית (היעילה להתמודדות עם מצבי מתח). בנוסף, הם מכילים סידן ומינרלים חיוניים המונעים בריחת מינרלים מהעצמות ותורמים לריפוי הסתיידות העורקים.

נבטי חילבה
עשירים בנוגדי חמצון, מסייעים לנקות את הכבד מרעלים ומומלצים לאיזון רמת הסוכר בדם. מרפאים דלקות בשתן, מגבירים את ייצור החלב אצל מיניקות ומסייעים לעיכול.

נבטי צנונית
מכילים כמויות גבוהות של נוגדי חמצון עשירים בויטמין A , C וקומפלקס B. מגנים מפני הצטננות ומכילים חומרים משתנים היעילים לבעיות במערכת השתן והכליות. בנוסף הם נחשבים למועילים נגד תולעים במערכת העיכול.

נבטי החיטה
עשירים בויטמינים B1,B2,E ויש בהם הרבה ברזל ואבץ. ממולץ לסובלים מאקנה או מעור יבש, נגד אנמיה, ולאיזון הורמונלי. מומלץ גם לנשים הרות ומניקות.

נבטי כוסמת
עשירים במינרלים ובחומצת האמינו ליזין, מסייעים לניקוי הגוף, מומלצים למי שסובל מאלרגיות, מרפאים מחלות בדרכי השתן,שומרים על שלמות דפנות כלי הדם ומגוננים מפני סרטן.

ניתן להזמין את הזרעים בחנות הטבע של חוות הבריאות “מצפה אלומות”.
להזמנות לחץ כאן

איך מנביטים?
הנבטה בצנצנת תחילה משרים את הזרעים במים למשך לילה (בערך כף). לאחר מכן שוטפים את הזרעים ומניחים בצנצנת מכוסה בבד המוחזק בגומייה. מניחים את הצנצנת במקום אפל כשהיא נוטה על צדה. שוטפים את הזרעים מספר פעמים ביום ע”י הזרמת מים דרך הבד והפיכת הצנצנת. מנערים את הצנצנת על מנת להפריד את הזרעים. הרעיון הוא לשמור על לחות אך יש להיזהר מעודפי מים העלולים לגרום ריקבון. לאחר יומיים עד ארבעה ימים (תלוי בגודל הזרע) יהיו הזרעים נבוטים ומוכנים לאכילה. לאחר תחילת הנביטה, נראה כיצד הזרים שנבטו צפים והמתים שוקעים, יש להשליך את המתים על מנת למנוע ריקבון. כשהנבטים מוכנים מאכסנים במקרר.

בחנות חוות הבריאות “מצפה אלומות” ניתן גם לרכוש מגוון מנבטות: מנבטות המגיעות בשלוש קומות וכך אפשר להנביט כמה סוגים בו זמנית ולחסוך במקום. יש גם מנבטה חשמלית אוטומטית שמקצרת ומקלה על התהליך

לפרטים והזמנות לחץ כאן

שם המחבר: חנה לוי הווארד

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️