מניעת מחלות תפקוד לא תקין בבלוטת התריס באמצעות תזונה נכונה

בלוטת התריס, שייכת למערכת הורמונאלית שלנו בגוף והיא אחראית לקצב של חילוף החומרים. קיימות בעיות נפוצות של בלוטת התריס כגון תת פעילות או פעילות יתר. הפרעות אלה, נפוצות יותר ב-10%-15% מהנשים ובגברים היא קיימת  ב-2%-3%. כאשר הרופא מוצא בעיה בפעילות בלוטת התריס, קיים טיפול יעיל, המשלב בין תזונה נכונה ותרופות שונות. אנשים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, עליהם להיזהר מצריכת מזון  לא מבושל או לא מעובד. ירקות יש לאכול כשהם מאודים או מבושלים.

תת פעילות ופעילות יתר של בלוטת התריס – דרכי הטיפול 

כאמור אנשים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, חייבים להימנע ממזונות לא מעובדים ואילו אלה הסובלים מפעילות יתר של בלוטת התריס, עליהם להימנע משתיית חלב, אצות ים, מלח, שתיית קפה, תה, משקאות קלים וניקוטין. אנשים העוסקים שנים ברפואה האלטרנטיבית, ממליצים על מזון שהוא נוגד חמצון או צמחי מרפא המכילים נוגדי חמצון. פעילות יתר של בלוטת התריס, מלווה בעקה חמצונית גבוהה. כל צמחי המרפא, חייבים להכיל במקרה זה, נוגדי חמצון כאשר הם נמצאים בצמחים כגון: רימון, תה ירוק וכורכום.

 מחלה נפוצה בבלוטת התריס 

בלוטת התריס נקראת גם בלוטת המגן או תירואיד, תפקידה להפריש הורמונים המשפיעים על קצב המטבוליזם בגוף {חילוף חומרים}, על ההתפתחות ועל קצב הגדילה. בלוטה זו, ממוקמת בבסיס הצוואר מתחת לפיקה בגרון והיא מזכירה בצורתה פרפר. כאשר קיימת בעיה בתפקוד בלוטת התריס כגון, תת פעילות או פעילות יתר, כנראה שמדובר על קישוריות בבלוטת התריס. אלה הם למעשה גושים בגודל של מילימטרים ספורים עד למספר סנטימטרים. מדובר על תופעה או ממצא שכיח, אך כאשר הבלוטה תתחיל להפריש הורמונים ותגרום לפעילות יתר, יש לפנות לאנדוקרינולוג לבירור מעמיק וממוקד של התופעה.

שכיחות בקישוריות על בלוטת התריס גדולה יותר בקרב נשים 

יש לציין כי השכיחות של תופעת הקישוריות בבלוטת התריס, גבוהה יותר בקרב נשים ואף עולה עם הגיל. חלק מהבדיקות לגילוי קישוריות נעשה בבדיקה ידנית אך, חלק גדול יותר באמצעות אולטרה סאונד. גם גנטיקה קשורה לבלוטת התריס, כך שאם קיימת איזו שהיא היסטוריה רפואית במשפחה, יש לעדכן את האנדוקרינולוג. במידה ולאחר תוצאות בדיקת האולטרה סאונד, נמצא גוש על בלוטת התריס {קישורית} בגודל שעולה על סנטימטר אחד, יש לבצע ניקור הנקרא FNA, כאשר במהלך ניקור זה, נשאבים תאים מהקישורית ע”י מחט עדינה. ישנו סיווג כאשר מדובר על חשש לגידול ממאיר. סיווג 6, ייחשב כגידול ממאיר.

ארבע קבוצות שונות של גידולים ממאירים בבלוטת התריס 

ישנן ארבע קבוצות שונות של גידולים סרטניים בבלוטת התריס גידול פפילארי שהוא השכיח מכולם, מתפתח באיטיות ומגיב היטב לטיפול. גידול זה, נפוץ באוכלוסיית הנשים שהן מתחת לגיל 50. הגידול השני הינו גידול פוליקולארי שהוא פחות שכיח, אך מופיע בקרב האוכלוסייה הצעירה ואנשים בגיל העמידה. הטיפול בין שני סוגי הגידולים הסרטניים הרשומים לעיל, דומה. הסוג השלישי הינו גידול מודולארי שהוא נחשב לנדיר, אך בעל גורמים גנטיים. הגידול הרביעי במספר, הינו גידול אנאפלסטי שהוא גם נחשב לסוג נדיר, הוא מתפתח במהירות ונפוץ יותר בקרב האוכלוסייה של בני 60+.

היי, אנחנו בית הבריאות אלומות , נעים להכיר!

אם חיפשת מידע על סדנאות סוכרת, סדנאות ירידה במשקל, ניקוי גוף ושליטה בסוכר
זה המקום הנכון! אם אין לך זמן לקרוא, אפשר לדבר או להתכתב עם נציג ולקבל תשובה מהירה.  

רק כמה פרטים ואנחנו חוזרים אלייך >

    מבטיחים שלא נציף את תיבת המייל שלך, ותמיד ניתן להסיר את עצמך בקליק אחד

    האתגר האמיתי שלך היום הוא לנהל אורח חיים נכון, כזה שיעניק לך אושר וחיוניות לאורך זמן. ⭐️⭐️ההרשמה לסדנאות פתוחה! יש לך הזדמנות להתחיל מחדש ממש עכשיו⭐️